MOTO - SZLIFY, Łódź ul. Irysowa 3, tel. (0-42)659-84-39

szlifowanie bloków, wałów rozrządu, zaworów, gniazd zaworowych, tulejowanie bloków, planowanie głowic

 

Szlifowanie

Szlifowanie bloków, wałów, zaworów.

SUNNEN logoSzlifowanie bloków wykonujemy na bardzo dokładnej maszynie zwanej wytaczarką, gdzie centrowanie otworów cylindrycznych można wykonać z dokładnością do 0,01mm. Szlifowanie bloków wymaga kilku etapów; Po wytoczeniu cylindra jest on dogładzany (tzw. honowanie) na maszynie zwanej honownicą. Honowanie wykonujemy na zestawach amerykańskiej firmy SUNNEN. Szlifowanie i tulejowanie wykonujemy w cylindrach motocyklowych, samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, ciągników rolniczych oraz sprężarkach powietrznych samochodowych i stacjonarnych.

Szlifowanie wałów korbowych i wałków rozrządu.

szlifierka do wałków Zakład dysponuje kilkoma szlifierkami do szlifowania wałów. Są to maszyny bardzo precyzyjne. Szlifowanie wy- konywane jest z dokładnością do 0,005mm. Szlifowanie wałów korbowych i szlifowanie wałków rozrządu oraz innych wykonujemy dla wszystkich pojazdów samochodowych, urządzeń stacjonarnych, sprę- żarek powietrznych. Regeneracja korbowodów nie posiadających kołowości otworu pod panewkę odbywa się na na specjalnej szlifierce otworowej. Wykonujemy również szlifowanie wałków i otworów nie związanych z motoryzacją.

Szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych.

szlifierka
Szlifowanie zaworów i szlifowanie gniazd zaworowych odbywa się na specjalnie do tego przystosowanych maszynach. Zawory i gniazda zaworów, które muszą ze sobą idealnie współpracować, po pewnym czasie pracy tracą właściwe kąty i przylgnie. Przywracamy je poprzez szlifowanie bardzo dokładną maszyną szwajcarską. Jest to niezbędna czynność przy naprawie głowicy, aby silnik mógł prawidłowo pracować.

 

Szlifowanie otworów w bloku pod panewki główne (osiowanie).

szlifierka Tego rodzaju obróbkę wykonujemy na specjalnej maszynie zbudowanej dla przemysłu motoryzacyjnego. Niekołowość otworów zde- cydowanie skraca żywotność silnika oraz często doprowadza do zatarcia wału korbowego na panewkach. Zatem sprawdzanie kołowości otworów pod panewki i, w następstwie, eliminacja nieosiowości otworów daje gwarancję prawidłowej i bezawaryjnej eksploatacji silnika.
Szlifowanie tłoków, owalizowanie wykonywane jest na specjalnej maszynie - owalizarce.


szlifowanie bloków, wałów rozrządu, zaworów, gniazd zaworowych, tulejowanie bloków, planowanie głowic, dorabianie panewek głównych korbowodowych i rozrządu, pasowanie tulejek korbowodowych i pionowanie korbowodów